אבחון פסיכודיאגנוסטי | מתי? למי? מה? היכן? עלויות, הסברים והמלצות!

דרג פריט זה
(60 הצבעות)
אבחון להערכת אישיות אבחון להערכת אישיות

 

 

 

אבחון פסיכולוגי / פסיכודיאגנוסטי להערכת האישיות

 

המלצות, עלויות ומטרות של אבחון פסיכודיאגנוסטי

לפני בחירת טיפול פסיכולוגי, ועדת השמה, או בית משפט

 

efrat gins

אפרת גינס פיינמסר

פסיכולוגית קלינית מומחית

מדריכה בפסיכודיאגנוסטיקה ובפסיכותרפיה

ופסיכולוגית ראשית, מכון טמיר תל אביב

 

 

מבחנים פסיכודיאגנוסטיים הם הכלים הכי טוב שיש לפסיכולוגים כדי להעריך, לנבא ולתאר מבנה אישיות.

האבחון מתבצע על ידי פסיכולוגים קליניים וכולל מבחנים אובייקטיביים, השלכתיים, ראיון וכלים נוספים לפי הצורך.

פנו אלינו לשיחת הכוונה, הסברים וקבלת המלצה על אבחון פסיכודיאגנוסטי לילדים ובני נוער בתל אביב והמרכז

 

טוב לדעת:

מכון טמיר מוכר ע״י מועצת הפסיכולוגים ומשרד הבריאות

כמוסד שמכשיר ובוחן פסיכולוגים קליניים,

בהתמחות בפסיכותרפיה ובהערכת האישיות

Psychodiagnostic Evaluation

 

סוגים ומחירים


1. אבחון דידקטי - אבחון לקויות למידה, שמבוצע ע"י מאבחנים שאינם בהכרח פסיכולוגים, בודק מיומנויות למידה ובאמצעותו ניתן להעריך קיום של לקויות למידה ולהמליץ על הקלות רלוונטיות.
2. אבחון פסיכודידקטי - בנוסף להערכת מיומנויות למידה כולל גם חלק של אבחון פסיכולוגי הכולל את המבחנים הבאים: בנדר, מבחן וקסלר, מבחן TAT ומבחן ציורים HTP. אנחנו יכולים לעשות את ההשלמה מאבחון דידקטי לפסיכודידקטי. עלות: 2000 ש"ח.
3. אבחון פסיכודיאגנוסטי - המאמר הזה מתמקד בו. זהו האבחון הפסיכולוגי ברמה הכי מקיפה. הוא כולל את כל ה"בטריה האבחונית הקלאסית": וקסלר, בנדר, TAT, ציורים ומבחן רורשאך (שכולל שימוש במערכת R-PAS החדשה), נועד לתת תמונה מלאה וכוללת על מצבו הרגשי והקוגנטיבי של הילד, הנער או המבוגר. נערך על ידי פסיכולוג קליני מומחה או מתמחה. עלות: 3,000 ש"ח / 2,400 ש״ח בהתאמה.

אנו עושים כל מאמץ כדי להבטיח עיבוד וניתוח מהירים של האבחון. 


למרות זאת, כדאי לשאול האם שימוש זהיר, מבוקר ומכובד, שאינו עושה שימוש לרעה באבחון פסיכודיאגנוסטי מגביר את סיכוי המטופל להיעזר בפסיכותרפיה?

לאבחון פסיכודיאגנוסטי ישנם יתרונות כאשר פסיכולוגים קליניים מנהלים אותו ברגישות ובמקצועיות:

  • האבחון הפסיכודיאגנוסטי יעיל עבור תכנון הטיפול הפסיכולוגי.
  • האבחון מאפשר קבלת אינפורמציה לגבי הפרוגנוזה (סיכויי ההצלחה של התהליך הטיפולי).
  • אבחנה פסיכודיאגנוסטית מאפשרת למטפל לתקשר עם המטופל ועם משפחתו באופן אמפתי ונהיר
  • מפחית את האפשרות שאנשים מפוחדים וחרדים ינשרו מטיפול.

 

אבחון מסוגלות הורית

על קצה המזלג, הערכת מסוגלות הורית היא תהליך שבו מומחה מתחום בריאות הנפש, בדרך כלל פסיכולוג קליני מומחה, מעריך את ההורים ואת הילד על מנת להמליץ לבית המשפט בנוגע למשמורת, אימוץ, ועדת השמה והסדרי ראייה. 

 

מטרת ההערכות הפסיכולוגיות הללו היא להבטיח כי צרכי הילד מסופקים בצורה הטובה ביותר האפשרית, והן מתבקשות בדרך כלל כאשר ההורים מתקשים להחליט באופן עצמאי על פרטי הסכם המשמורת. 

הסיבה הנפוצה השניה לביצוע הערכות לצרכי משמורת הוא כאשר לפחות אחד מההורים מאמין שהסכם המשמורת הנוכחי אינו מספק את צרכי הילד. גם ההורים עצמם יכולים לבקש לעבור הערכה. 

בשני המקרים ימנה שופט/ת בית המשפט לענייני משפחה פסיכולוג/ית קליני/ת מומחה שיענה על הצורך בהערכת משמור., 

 

איך מתבצע אבחון מסוגלות הורית?

 

  • הפסיכולוג המאבחן מקיים מספר ראיונות עם כל אחד מההורים, בנפרד.
  • הפסיכולוג מקיים ראיון, או מספר ראיונות, עם הילד.
  • הפסיכולוג מקיים תצפית על אינטראקציה של ההורה יחד הילד, בקליניקה או בבית.
  • הפסיכולוג עשוי לבקש לקיים ראיונות גם עם אנשים נוספים שנוגעים למשפחה (למשל מורה מחנכת או רופא הילדים).
  • הפסיכולוג עשוי לבחור לבצע מבדקים פסיכולוגיים למי מבני המשפחה.
  • יתכן והפסיכולוג ירצה לסקור פעילויות משפטיות וחוקיות שנוגעות לגירושין ולתיק המשמורת.

בהתבסס על כל המידע שנאסף בהערכה, המעריך יפיק דו״ח אבחוני מנומק ומפורט, אותו יעביר לשופט הממונה על התיק.
הדו״ח יכלול את ממצאי האבחון ואת המלצות המאבחן, כולל מסקנתו המקצועית לגבי האופן הנדרש לחלוקת המשמורת.

   אבחון פסיכולוגי לילדים

למה בכלל צריך אבחון פסיכודינמי להערכת אישיות?

מילי רביד

להרבה אנשים ממגוון רחב של מקצועות יש נגיעה באבחון. בעצם היכולת להתבונן על אדם אחר הנמצא איתנו באינטראקציה ולספר לעצמנו סיפור כל שהוא על מצבו ברגע נתון היא משהו שאנחנו מכירים מהרבה מצבים. למשל, כשאנחנו רוצים לבקש מאדם הקרוב אלינו טובה אישית, אנחנו מאבחנים מתי הוא במצב המתאים לשמוע את הבקשה ולהיענות לה.

בטיפול פסיכו דינמי המצב קצת שונה. שלא כמו בסיטואציה יומיומית של "טובה מאדם קרוב", לא מספיק לאבחן את מצב רוחו הנקודתי של המטופל. ובניגוד למה שעושים היום רופאים גם לא מספיק לאבחן רק את הסימפטומים עליהם מדווח המטופל. נדרש משהו מעבר לזה. אמנם אבחון תחת המטריה הפסיכודינמית מבוסס גם על אבחון מצב הרוח הנוכחי וגם על התייחסות לסימפטומים אבל, בשונה מהרבה מטריות אחרות, הוא דורש יכולת לניתוח עומק, יכולת להבין את מה שלא נראה לעין בלתי מזוינת – את האישיות של האדם על מבניה, מאפייניה ורמת תפקודה הכללית. כלומר – האבחון הפסיכודינמי הוא אבחון של רבדים – מהעומק כלפי פני השטח. 

Child custody evaluation 

כשאדם מגיע לטיפול, הוא לרוב מגיע עם תחושה פנימית של חריגות, של מצוקה ששייכת רק לו. לפעמים הוא יכול לתת לה ביטוי במילים כשאנחנו שואלים אותו מה הביא אותו ולפעמים הוא מצליח לתאר רק בצורה חלקית, אמורפית ומעט מעורפלת למה בעצם הגיע ולמה דווקא עכשיו.

בדיוק מסיבות אלו האבחון חשוב. הוא מאפשר קריאת כיוון חשובה ביותר לטיפול.

האבחון הפסיכודינמי הוא מעין מלאכת מחשבת. הוא דורש מהמטפל לאסוף את כל החלקיקים שהמטופל והסיפור שלו מביאים לתוך המפגש עמו, לתת לחלקיקים הללו משמעות ראשית בתוכו. חלק זה נשען עושר ומגוון התיאוריות והמודלים שמחזיק המטפל הדינאמי בתוכו ואשר יכולים לשפוך אור ומובן על הנפש האנושית. הוא גם נשען על מיומנות מצטברת ויכולת להקשיב באופן ששומע לא רק את המושמע ברובד אחד. בהמשך צריך המטפל לשים על ההבנות שמתגבשות בתוכו מילים מאגדות, מילים שתהפוכנה את החלקיקים שהביא המטופל למשהו שהוא מחד קרוב מספיק לחוויה שלו אך מאידך עדיין לוקח אותם צעד אחד קדימה לעבר סיפור שלם יותר.
האבחון חשוב לא רק לשם קריאת כיוון לטיפול. אדם המגיע לטיפול מצפה לשמוע סיפור על עצמו. להרגיש מובן, להרגיש שיש מישהו שמצליח לתפור יחד את החלקים שהוא לא מצליח. הסיפור האבחנתי מהווה פעמים רבות אבן בניין חשובה ביצירת הרפורט (הקשר) הטיפולי.

  

מבחן וכסלר - מדד ה- IQ האינטליגנציה- (WISC-IVHEB (Wechsler D. , 2004


מבחן וכסלר פותח לראשונה על ידי דיוויד וכסלר ב- 1939. וקסלר פיתח את המבחן משתי סיבות עיקריות. האחת נבעה מזיהוי הצורך באלטרנטיבה למבחן סטנדפורד-בינה להערכת אינטליגנציה שהיה מקובל באותה התקופה אך היה מבוסס ברובו על בעיות מילוליות, והשנייה מכך שמבחן זה לא התאים למבוגרים. סיבות אלה הובילו את וקסלר לפתח מבחן שיהיה מותאם הן לילדים והן מבוגרים וישלב בין מטלות מילוליות למטלות ביצועיות.

 

תתי המבחנים של הוקסלר מסווגים לארבעה אינדקסים:

  • הבנה מילולית (צד שווה, אוצר מילים, הבנה וידיעות כמבחן רשות)
  • היסק תפיסתי (מטריצות, מושגים חזותיים, סידור קוביות והשלמת תמונות כמבחן רשות)
  • זיכרון עבודה (זכירת ספרות, סדרות אותיות ומספרים וחשבון כמבחן רשות)
  • מהירות עיבוד (איתור סימנים, קידוד ופסילה כמבחן רשות), ובקיצור: אה"מ, אה"ת, אז"ע ואמ"ע בהתאמה.

 personality testing

מבחן בנדר 

מבחן הבנדר גשטלט הוא מבחן פסיכולוגי אשר מעריך את התפקוד הויזו-מוטורי ואת מיומנויות התפיסה החזותית, הוא מתאים לטווח גילאים רחב, החל מגיל 4 ועד גיל 85 +. תוצאות המבחן משמשות לזיהוי לקות מוחית אורגנית, מספקות אינדיקציה למידת ההבשלה של מערכת העצבים ואף להצביע על נוכחות של הפרעה רגשית . המבחן פותח על ידי הפסיכיאטרית לורטה בנדר, בשנת 1938. הוא מועבר בדרך כלל כחלק מסוללה של מבחנים פסיכולוגים נוספים ואינו יכול לשמש כבסיס יחיד לביסוס אבחנה. רק פסיכולוגים או פסיכיאטרים מוסמכים יכולים להעבירו ולפרש את תוצאותיו. הגרסא העדכנית שלו, בנדר 2, יצאה לאור בשנת 2003.

מבחן הבנדר מספק תמונה אבחונית ביחס לבשלות הויזואלית, למיומנויות האינטגרציה הויזו-מוטוריות, לסגנון התגובה של הנבדק, לסף התסכול שלו.הוא מעריך גם את היכולת של הנבדק לתקן שגיאות, לתכנן את מהלכיו, בודק את מיומנויות הארגון ואת המוטיבציה של הנבדק. יכול לתת אינדיקציה גם לבעיות של זכירה ושל שליפה מהזכרון, כמו גם לקשיי קשב והתנהגות אימפולסיבית.
העתקת הצורות דורשת מהנבדק מיומנויות של מוטוריקה עדינה, יכולת אבחנה בין גירויים ויזואליים, יכולת לשלב בין מיומנויות ויזואליות למיומנויות מוטוריות ואת היכולת להעביר את תשומת לבו מהצורה המקורית שמוצגת לפניו למה שהוא מצייר.

 

מבחנים נוספים להערכת האישיות

סוגי המבחנים והכלים המיושמים במהלך ניתוח הנתונים על ידי הפסיכולוג משתנים מעת לעת, בעיקר על בסיס מידע מחקרי שמתפרסם בספרות המקצועית. קראו על מבחנים נפוצים נוספים - הרורשאך, HTP, מבחן TAT, מבחן ה-MMPI ומבחן ה-CPI (שני האחרונים מוגדרים כמבחנים אובייקטיביים, שאינם מתבססים על השלכה): 

 

מבחן רורשאך

מבחן ציורים HTP (בית, עץ אדם)

מבחן התמונות TAT וגרסאת CAT לילדים

מבחן MMPI-2

 

 מקורות:

Adler G. Buie DH. Jr. (1979). Aloneness and borderline psychopathology: the possible relevance of child development issues. The International journal of psycho- analysis. 60. 83-96.

American Psychiatric Association (2000). Diagnostic and statistical manual of mental disorders (4th ed. Text Revision). Washington, DC: Author.

Berg, J. L. (1990). Differentiating ego functions of borderline and narcissistic personalities. Journal of Personality Assessment,55, 537-548.

Blais M., Hilsenroth M.,Fowler J., Conboy C.(1999). Rorschach Exploration of the DSMIV Borderline personality Disorder. Journal of clinical psychology, 55, 563-572.

Exner, J.E. (1986). Some Rorschach data comparing schizophrenic with borderline and schizotypal personality disorders. Journal of Personality Assessment, 50, 455-472.

Gacono C.B., Meloy J.R. & Berg J.L. (1992).Object relations, defensive operations and affective states in narcissistic, borderline and anti-social personality disorder.

Journal of personality assessment, 59, 32-49.

Gartner J., Hurt S.W. & Gartner A. (1989). Psychological test signs of borderline Personality disorder: a review of the empirical literature. Journal of personality assessment, 53, 423-41.

Hilsenroth M., Hibbard S., Nash M., Handler L. (1993). A Rorschach study of Narcissism, Defense & Aggression in Borderline, Narcissistic and Cluster C Personality Disorder. Journal of personality assessment, 60, 346-361.

Kernberg, , O., F. (1975). Borderline Conditions and Pathological Narcissism., New York: Aronson.

Kernberg, O., F. (1984). Severe Personality Disordes: Psychotherapeutic Strategies, New Haven/ London: Yale University Press.

Lerner H., Albert C., Wolf M.(1987). The Rorschach Assessment of Borderline Defense: a Concurrent Validity study. Journal of personality assessment, 51, 334-354.

Masterson J.F (1972), Treatment of the Borderline Adolescent: A Developmental Approach. New York: Wiley-Interscience.

Ogden, T. H. (1985). On potential space. International Journal of Psychoanalysis. 65, 129-140.

Ogden, T. H. (1989). Playing, dreaming and interpreting experience:

Comments on potential space. In M. Fromm & B. Smith (Eds.), The Facilitating Environment: Clinical Applications of Winnicott's Theory (pp. 255-278).

Tibon, S .,Handelzalts, J.E & Weinberger Y. (2002). Using the Rorschach for Exploring the Concept of Transitional Space within the Political Context of the Middle East.

Tibon, S., Weinberger Y., Handelzalts, J.E. & Porcelli, P. (2005). Construct Validation of the Rorschach Realty-Fantasy Scale in Alexithimia.

Weiner, I. B.(2003). Principles of Rorschach INTERPETATION. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaun Association.

Zanarini, M., C. (1997). Role of Sexual Abuse in the Etiology of Bordrline Personality Disorder, Washington, London: American psychiatric Press, Inc.

וינברגר י. (2003) בין מציאות לפנטזיה: מבחן הרורשאך ומרחב פוטנציאלי. עבודת גמר לקראת תואר מ"א, באוניברסיטת תל אביב.

כתיבה:  איתן טמיר, מילי רביד וצוות מכון טמיר

עריכה: אפרת גינס פיינמסר

הפרעת טראומה מורכבת (C-PTSD) ומאפייניה באבחון פסיכודיאגנוסטי 

 

השאר תגובה

מה דעתך? מוזמנים להגיב!

שיחת הכוונה לקבלת המלצה על הפסיכולוג/ית שלך:


הכניסו את הטלפון שלכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם


השאר טלפון(*)

מס׳ הטלפון אינו תקין

אימות

חובה





מכון טמיר מוכר על ידי מועצת הפסיכולוגים כמוסד שמכשיר פסיכולוגים קליניים. בואו להכיר!

ליאת פרי לרר | פסיכותרפיסטית ומטפלת DBT | מכון טמיר תל אביב ליאת פרי לרר | פסיכותרפיסטית ומטפלת DBT | מכון טמיר תל אביב ליאת פרי לרר היא פסיכותרפיסטית בתל אביב, עו"ס קלינית MSW; קנדידטית במכון לפסיכואנליזה בת זמננו. המשמעות והתמורות שעולם הפסיכותרפיה והפסיכואנליזה העניק לחיי, האפשרות להתבונן, להבין, לתת פשר, לעבד, להתאבל, לשנות להשתנות, לצמוח... More detail
ענת שועה אברהמי | פסיכולוגית חינוכית מומחית | מכון טמיר תל אביב ענת שועה אברהמי | פסיכולוגית חינוכית מומחית | מכון טמיר תל אביב ענת שועה אברהמי היא פסיכולוגית חינוכית מומחית; מטפלת ופסיכולוגית ילדים בתל אביב; חברת צוות מכון טמיר.   ניסיון מקצועי את ההתנסות הטיפולית קיבלתי בעבודתי בשירות הפסיכולוגי, שם אני מטפלת בילדים טיפול פסיכודינמי. ... More detail
רון ארגמן | פסיכולוג בהתמחות קלינית (M.A) במכון טמיר תל אביב רון ארגמן | פסיכולוג בהתמחות קלינית (M.A) במכון טמיר תל אביב   רון ארגמן הוא פסיכולוג בהתמחות קלינית בתל אביב; בעל תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה קלינית במיקוד מבוגרים מהמכללה האקדמית ת"א יפו; בעל תואר ראשון בהצטיינות בפסיכולוגיה ובפילוסופיה מאוניברסיטת בן גוריון.     ניסיון מק... More detail
יאיר לוי | פסיכולוג קליני מומחה במזכרת בתיה | טיפול דינמי ו-DBT יאיר לוי | פסיכולוג קליני מומחה במזכרת בתיה | טיפול דינמי ו-DBT יאיר לוי הוא פסיכולוג קליני מומחה בגדרה ורחובות (תואר ראשון בבן גוריון, תואר שני במכללה האקדמית של תל אביב). טיפל 6 שנים בבית החולים "זיו" בצפת, מראשית דרכו כמתמחה ועד לתפקיד פסיכולוג אחראי במחלקת אשפוז יום למבוגרים. עובד... More detail
סיון פלג | פסיכולוג בהתמחות קלינית ורפואית ופסיכותרפיסט ברמת גן סיון פלג | פסיכולוג בהתמחות קלינית ורפואית ופסיכותרפיסט ברמת גן   סיון פלג הוא פסיכולוג ברמת גן, עמית מכון טמיר, בהתמחות קלינית ורפואית.  ניסיון מקצועי במסגרת מרפאת ילדים ונוער: טיפלתי באמצעות משחק ויצירה (PLAY-THERAPYׂׂ). העברתי הדרכות הורים והתנסיתי בטיפול דיאדי.    במסגרת התמחותי... More detail
מיה וינטר פריד | פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה | מכון טמיר תל אביב מיה וינטר פריד | פסיכולוגית תעסוקתית מדריכה | מכון טמיר תל אביב   מיה וינטר פריד היא פסיכולוגית תעסוקתית מומחית ומדריכה בתל אביב, בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה ייעוצית-תעסוקתית בחוג לפסיכולוגיה באוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון בהצטיינות בפסיכולוגיה ובפילוסופיה באוניברסיטת בר אילן.... More detail
אלון נירגד גיא | מתמחה בפסיכולוגיה קלינית (M.A) במכון טמיר תל אביב אלון נירגד גיא | מתמחה בפסיכולוגיה קלינית (M.A) במכון טמיר תל אביב אלון נירגד גיא הוא מתמחה בפסיכולוגיה קלינית בתל אביב, במסגרת מכון טמיר.    לימודים והכשרה את השכלתי רכשתי באוניברסיטת תל אביב - אני מאסטרנט בפסיכולוגיה קלינית-מחקרית ובוגר תואר ראשון בהצטיינות בפסיכולוגיה ובייעוץ... More detail
ענבר קונטס | פסיכותרפיה דינמית ותרגול מיינדפולנס בתל אביב ענבר קונטס | פסיכותרפיה דינמית ותרגול מיינדפולנס בתל אביב   ענבר קונטס היא פסיכותרפיסטית בגישה פסיכודינמית בתל אביב, עובדת סוציאלית קלינית (MA) במכון טמיר ותלמידת המסלול לפסיכותרפיה פסיכואנליטית באוניברסיטת תל אביב.     אני מאמינה אני מאמינה שתסמינים פסיכולוגיים הם חלון... More detail
אפרת גרדי | MSW טיפול קוגניטיבי-התנהגותי | מכון טמיר תל אביב אפרת גרדי | MSW טיפול קוגניטיבי-התנהגותי | מכון טמיר תל אביב אפרת גרדי היא  בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית בהתמחות טיפול בנשים ובסוגיות מגדר; מטפלת CBT בתל אביב ובבית עובד ליד רחובות; בוגרת לימודי פסיכותרפיה לנפגעי טראומה וכיום מתמקדת בטיפול קוגניטיבי התנהגותי - CBT; חברה מומחית... More detail
רותי פלס | פסיכותרפיסטית DBT | עו״ס קלינית M.S.W. מדריכה רותי  פלס | פסיכותרפיסטית DBT | עו״ס קלינית M.S.W. מדריכה רות פלס, M.S.W., היא פסיכותרפיסטית בתל אביב, עובדת סוציאלית קלינית מדריכה.   בעלת תעודה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית מטעם אוניברסיטת בר אילן; תואר שני בעבודה סוציאלית קלינית מטעם אוניברסיטת בר אילן; תואר ראשון בעבודה סוציאלית... More detail
איל גינזבורג | מטפל דינמי ועו"ס קליני MSW | מכון טמיר תל אביב איל גינזבורג | מטפל דינמי ועו     איל גינזבורג הוא עו"ס קליני, פסיכותרפיסט בתל אביב,  במסגרת קליניקה עמיתה של מכון טמיר; בוגר תואר שני בעבודה סוציאלית ב-Wurzweiler School of Social Work, Yeshiva University, New York.    בעל ניסיון פרטני וקבוצתי.   בעברי עבדתי... More detail
טלי בורלא גלילי | פסיכולוגית קלינית מומחית | מכון טמיר תל אביב טלי בורלא גלילי | פסיכולוגית קלינית מומחית | מכון טמיר תל אביב   שמי טלי בורלא גלילי, אני נשואה ואם ל-3, ופסיכולוגית קלינית מומחית בטיפול בילדים בתל אביב. החל מ-2019, אני אחראית על תחום הטיפול בילדים ובני נוער במכון טמיר.   את השכלתי רכשתי באוניברסיטת תל אביב- תואר ראשון בייעוץ חינוכי... More detail
רויטל רווה | עו"ס קלינית ומטפלת CBT בנס ציונה ובתל אביב רויטל רווה | עו   רויטל רווה היא עובדת סוציאלית קלינית מטפלת CBT בנס ציונה בבני נוער ומבוגרים, במסגרת קליניקה עמיתה של מכון טמיר. בנוסף, מטפלת CBT בתל אביב. רויטל בעלת B.A בעבודה סוציאלית מטעם המרכז אוניברסיטאי אריאל, M.A בעבודה סוציאלית קלינית... More detail
איתן טמיר | M.A בפסיכולוגיה ופסיכותרפיסט | ראש מכון טמיר איתן טמיר |  M.A בפסיכולוגיה ופסיכותרפיסט | ראש מכון טמיר   ברוכים הבאים, שמי איתן טמיר, אני בן 45, בעל תואר שני בפסיכולוגיה ומנחה קבוצות בתל אביב;  בוגר לימודי תכנית לפסיכותרפיה ובוגר לימודי הנחיית קבוצות. את לימודי התואר התואר הראשון והשני בפסיכולוגיה סיימתי באוניברסיטת... More detail
דורית צינמון | .M.A | פסיכותרפיה בגישה פסיכודינמית בתל אביב דורית צינמון | .M.A | פסיכותרפיה בגישה פסיכודינמית בתל אביב דורית צינמון היא פסיכותרפיסטית בגישה פסיכודינמית בתל אביב, עובדת סוציאלית קלינית (MA) ולומדת בבית הספר לפסיכותרפיה פסיכודינמית באוניברסיטת תל אביב. בעלת ניסיון מקצועי הכולל טיפול במשפחות רב בעייתיות במצבי משבר ומצוקה. כמו... More detail
לירון יניב | MSW | מטפלת קוגניטיבית התנהגותית ברעננה ואזור השרון לירון יניב | MSW | מטפלת קוגניטיבית התנהגותית ברעננה ואזור השרון   לירון יניב היא עובדת סוציאלית קלינית, מטפלת CBT ברעננה. במסגרת קליניקה עמיתה של מכון טמיר; בעלת תואר M.S.W מאוניברסיטת תל אביב ובוגרת לימודי פסיכותרפיה התנהגותית קוגנטיבית ב"תוכנית הישראלית לטיפול התנהגותי קוגנטיבי"... More detail
לאה מרקו | פסיכולוגית קלינית מומחית MA | מכון טמיר בתל אביב לאה מרקו | פסיכולוגית קלינית מומחית MA | מכון טמיר בתל אביב   לאה מרקו היא פסיכולוגית קלינית מומחית בתל אביב; מטפלת במבוגרים, ילדים ובני נוער; חברת צוות הליבה של מכון טמיר.   השנה מנחה לאה את קבוצת הקריאה על תיאוריות פסיכודינמיות, בה משתתפים הפסיכולוגים בהתמחות קלינית במרכז... More detail
הדס אורינגר וייס | מטפלת זוגית ופרטנית בצפון תל אביב הדס אורינגר וייס | מטפלת זוגית ופרטנית בצפון תל אביב הדס אורינגר וייס היא מטפלת פרטנית וזוגית בגישה דינמית בצפון תל אביב; בוגרת תואר שני בחוג לביבליותרפיה מאוניברסיטת חיפה, תואר כולל מסלול מחקרי (תזה)- בנושא חשיפה מבוקרת לטראומה בתחום ניצולי שואה. המחקר נערך בעמ"ך- המרכז... More detail
גיא אורן | פסיכולוג בהתמחות קלינית ומטפל פסיכודינמי בראש העין גיא אורן | פסיכולוג בהתמחות קלינית ומטפל פסיכודינמי בראש העין גיא אורן הוא פסיכולוג בראש העין, בהתמחות קלינית במרפאה לבריאות הנפש לוד; עמית מכון טמיר במרכז; בוגר תואר שני (M.A) בפסיכולוגיה קלינית של הילד והמבוגר מאוניברסיטת ליידן (Leiden university), הולנד; בוגר תואר ראשון במדעי ההתנהגות מהמכללה... More detail
דלית ביירון זקס | עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית ברחובות דלית ביירון זקס | עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית ברחובות דלית ביירון זקס היא עו״ס קלינית, פסיכותרפיסטית ברחובות וביבנה, במסגרת קליניקות עמיתות של מכון טמיר.   ניסיון מקצועי בעלת ניסיון חיים עשיר ורב תחומי, אופטימית מטבעי, מתחברת לאנשים ועוזרת להם. מטפלת במרפאה לבריאות הנפש... More detail

מה בא לך לקרוא היום?

דברו איתנו עוד היום להתאמת פסיכולוג או פסיכותרפיסט בתל אביב ובכל הארץ! צור קשר

מכון טמיר מוכר ע״י מועצת הפסיכולוגים כמוסד שמכשיר ובוחן מתמחים בפסיכולוגיה קלינית

רח' יגאל אלון 157 ת״א, 6745445 

972-3-6031552

info@tipulpsychology.co.il 

פרטיות ותנאי שימוש באתר
הצהרת נגישות

 

© כל הזכויות שמורות למכון טמיר