המלצות על הדרכת הורים בירושלים עם פסיכולוגים לילדים

הדרכת הורים  בירושלים והאיזור

 

הדרכת הורים בירושלים

  

פסיכותרפיה לילדים ולנוער היא עולם בפני עצמו, וכוללת טיפול גם עזרה והדרכה להורים. 

 

פסיכותרפיסטים של ילדים ונוער צופים במטופליהם הצעירים ומגיבים לרגשות המתוקשרות דרך האופן בו הילד מתנהג ומשחק. את מסגרת החשיבה המנחה אותם מיישמים הפסיכותרפיסטים גם בטיפול בהורים ובמשפחות, כמו גם בהכשרת צוותים העובדים עם ילדים ומשפחותיהם, על מנת להקנות להם הבנה עמוקה יותר אודות נקודת המבט של הילד והמתבגר.

 

בפועל, פסיכותרפיסטים פוגשים ילדים וצעירים בפגישות אינדיווידואליות או כחלק מקבוצה עם ילדים נוספים או עם קרובי משפחה. במהלך מערכת היחסים עם המטפל, אצל המטופל הצעיר אמורה להתפתח בהדרגה תחושה שהוא יכול לבטא במילים, במקום בהתנהגות, את מחשבותיו ורגשותיו הבעייתיים ביותר, למשל בלבול, פחד וכעס. המטפל, מצדו, מסייע לילד להבין את חוויותיו ולפתח את העצמי האינדיווידואלי שלו.

 

במקרים אחרים נפגשים פסיכותרפיסטים עם הורים ומשפחות ללא נוכחות הילד, כאשר לעתים איש מקצוע אחר עובד עם הילד בנפרד.

מפגשים כאלה אמורים להעניק להורים הבנה טובה יותר של התנהגות הילד, כמו גם הבנה כיצד הקונפליקטים האישיים שלהם מפריעים להם במתן מענה נכון לילד, לצרכיו ולבעיותיו.

בפגישותיהם עם אנשי מקצוע אחרים המטפלים בילדים, כגון מורים, עובדים סוציאליים ורופאים, פסיכותרפיסטים מספקים הכשרה, ייעוץ ופיקוח שמטרתם להעניק לאלה כלים יעילים בבואם במגע עם צעירים מעורערים מאוד.

 

במהלך מפגש טיפוסי עם ילד או מתבגר, תופר המטפל את גישתו למטופל הפרטני, כאשר בדרך כלל הילד אינו מדבר ישירות על הקשיים שהוא חווה, אלא מתקשר אותם דרך משחק בצעצועים המסופקים לו או דרך ציור.

 

מתבגרים נוטים יותר לדבר על רגשותיהם, ובמפגשים המשלבים הורים וילדים מתבצעת חשיבה משותפת על דפוסי אינטראקציה.

לעין מיומנת, משחק הוא צורת ביטוי ותקשורת רבת עצמה, כאשר הקשר בין המטפל למטופל הוא גורם מרכזי בטיפול. טיפולים כאלה עשויים להתפרס על פני תקופה קצרה של 2-6 מפגשים, או על פני תקופה ארוכה הכוללת פגישות קבועות לאורך שנים.

 

מחקרים הראו שמבוגרים שטופלו כילדים או כנערים עשויים להרגיש את השפעת הטיפול גם בבגרותם (אפקט המכונה Sleeper Effect). טווח הקשיים שבהם ניתן לטפל באמצעות פסיכותרפיה לילדים ומתבגרים הוא רחב למדי, וכולל בעיות ביחסים חברתיים, הישגים נמוכים בלימודים, תוקפנות, התפרצויות זעם, חוסר ביטחון ותחלואים נפשיים קשים יותר, כולל פגיעה עצמית, הפרעות אכילה, התנהגות ״דווקאית״, דיכאון וחרדות.

 

הורות הינה ללא ספק אחד התפקידים המאתגרים, הקשים, המתישים, אך גם המעצימים, המרגשים והיפים ביותר שיש לעולם להציע, וכן היא במידה רבה תפקיד חייו של ההורה. בניגוד להרבה תפקידים בחיינו, הורות הינה תפקיד דינמי, המשתנה כל הזמן עם גדילת הילדים. צרכיהם המשתנים של ילדינו מאלצים אותנו להסתגל מחדש כל העת, ללמוד להיענות לכל הזדקקות חדשה של ילדינו.

 

ממעבר בין שלבי התפתחות שגרתיים, ועד לאתגרים שאינם שגרתיים ופרטניים עבור ילדינו, אנו מלווים את הקטנים היקרים לנו מכל לכל אורך שנות חייהם הקריטיות ביותר, ומכאן- האחריות הכה כבדה שעל גבינו.

 

הורים רבים חשים תסכול סביב התפתחות הילד או קושי שנתקל בו, תסכול סביב התנהגויות לא רצויות, או אירועי חיים עליהם אין להם שליטה מלאה כגון מצב כלכלי קשה, התמודדות עם מחלה, גירושין וכיוצא באלה.

 

לצד התסכול, מגיעים לבטים רבים המתייחסים לכיצד נכון לנהוג עם הילד, מה להגיד ומה לעשות,

 

כך שיעצב את ההתנהגות או ההתמודדות לצורה הרצויה. מעצם מורכבות העניין- כמעט תמיד אין תשובה אחת נכונה, לפחות לא כזו שנכונה עבור כל הילדים, מה שהופך את ההתמודדות ההורית למסובכת אף יותר. 

 

קראו עוד על הדרכת הורים <

 

במקרים אלו, נכנסת הדרכת ההורים. הדרכת הורים ניתנת ע"י איש מקצוע מנוסה ומוסמך להדרכת הורים, אשר במרבית המקרים מכיר לעומק את הקשיים עימם הורים מתמודדים, ובידיו כלים להתמודד גם עם המקרים בהם עדיין לא נתקל. בכליו המגוונים הוא משתמש על מנת להדריך את ההורים בדרך המיטיבה ביותר עבור ילדם, כזו שתיצור את השינוי הרצוי מבלי פגיעה, כעס או פעירת פערים.

 

הדרכת ההורים מלמדת אותם כיצד להבין את הילד, כיצד לפרש את התנהגותו ואת התמודדותו עם הקשיים בהם נתקל, ומכאן הדרך לשינוי- קלה הרבה יותר.

 

 

הורים יקרים,

אם מתגבשת בכם ההחלטה

להתייעץ עם איש/ת מקצוע,

אנו מציעים לך להיעזר

במקצועיות והניסיון שלנו

ומזמינים אותך לשיחת Matching

טלפונית מושקעת.

 

המטרה היא לתפור אישית

בין המטרות שלכם

לבין המטפל המתאים

שיוכל לעזור לכם ולילד

להגשים אותן.

 

בשיחה נזהה ברזולוציה אופטימלית

את הכתובת הטיפולית המתאימה להדרכת הורים -

פסיכותרפיסטים ופסיכולוגים מומלצים בירושלים

בקליניקות העמיתות שלנו בעיר, 

או בשיחת אונליין עם מדריך/ת הורים

 

אנחנו זמינים פה כל יום, מהבוקר עד הערב

ונשמח לעזור,

  

תודה ובהערכה, 

 

המטפלים/ות בילדים ונוער בירושלים

 

072-3940004

 

 

 

 

מטפלים/ים עמיתים/ות של המכון באזור ירושלים,

מומחים להדרכת הורים:

 

בירושלים, גבעת זאב, מעלה אדומים, מבשרת, בית שמש ועוד

 

 

דר נירית שלמון ביטון מטפלת איטגרטיבית בירושלים מכון טמיר

דר׳ נירית שלמון ביטון, מדריכת הורים בירושלים

 

השאר תגובה

מה דעתך? מוזמנים להגיב!

שיחת הכוונה לקבלת המלצה על הפסיכולוג/ית שלך:


הכניסו את הטלפון שלכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם


שם מלא(*)

חסר שם מלא

השאר טלפון(*)

מס׳ הטלפון אינו תקין





לאן ממשיכים מכאן?

דברו איתנו עוד היום להתאמת פסיכולוג או פסיכותרפיסט בתל אביב ובכל הארץ! צור קשר

מכון טמיר הוא מוסד מוכר ע״י מועצת הפסיכולוגים ומשרד הבריאות להסמכת פסיכולוגים קליניים

נחלת יצחק 32א׳, תל אביב יפו, 6744824

072-3940004

info@tipulpsychology.co.il 

פרטיות ותנאי שימוש באתר

הצהרת נגישות

שעות פעילות:

יום ראשון, 9:00–20:00
יום שני, 9:00–20:00
יום שלישי, 9:00–20:00
יום רביעי, 9:00–20:00
יום חמישי, 9:00–20:00
 

© כל הזכויות שמורות למכון טמיר 2024