אנדומטריוזיס | קבוצת תמיכה למתמודדות עם אנדומטריוזיס

אנדומטריוזיס אנדומטריוזיס

הצטרפי לקבוצת תמיכה לנשים המתמודדות עם אנדומטריוזיס !

קבוצת תמיכה לנשים בתל אביב

מעגל נשים המתמודדות כולן עם Endometriosis,

בהנחיית פסיכולוגית קלינית מומלצת במכון בתל אביב:

קבלי כוחות נפשיים להתמודדות עם המחלה !

אנדומטריוזיס היא מחלה כרונית עם רקע פסיכוסומטי השכיחה בקרב 5% ל -15% ( ! ) מהנשים בגיל הפוריות. הנשים הסובלות מאנדומטריוזיס סובלות מכאבי מחזור עוצמתיים ומשתקים ומתלוננות על עייפות ותשישות רבה. לעתים הכאב כה עוצמתי עד שמביא להקאות ועילפון.

נדיר לראות מצב רפואי עם שכיחות רבה כל כך ומענה פסיכולוגי מתאים מועט כל כך. לאורך השנים נפגשנו במכון טמיר, עם לפחות תריסר נשים הסובלות מאנדומטריוזיס, מה שהעלה בנו את הצורך להזיז את עצמנו ולהציע טיפול קבוצתי תמיכתי עבור המתמודדות. ישנה פעילות פסיכו-סוציאלית מקצועית ענפה במרכזים רפואיים בישראל, ואנו מניחים שנוכל להוסיף משלנו ולתרום בקידום המודעות לחשיבותו של המדיום הקבוצתי כמקור לעזרה עבור המשתתפות.

אנדומטריוזיס מביאה לפגיעה משמעותית באיכות החיים. הכאב מוביל נשים רבות לנשירה מלימודים, או אף לפיטורים מעבודתן בעקבות היעדרויות תדירות. עבודות בית וטיפול בילדים הופך לדבר שהוא בלתי אפשרי, ושמירה על הזוגיות הופכת למטלה נוספת; הכאב הפיזי גורע מהנאה מבילויים ומביא למתח רב ביחסים בשל הכאבים המתלווים ליחסי מין.

למרות שיעור התחלואה הגבוה, המודעות למחלה עדיין מאוד נמוכה.

באוקטובר 2013 חשפה השחקנית שני כהן את התמודדותה עם המחלה , אך נדמה שיחסית למחלה שמתמודדות איתה עשירית מהנשים בישראל, היא כמעט אנונימית ואינה נמצא על סדר היום הרפואי בציבור. אנונימיות מביאה נשים רבות להתמודד עם חוסר רגישות מצד מנהלים/ת בעבודה, חברים, בני משפחה ובני זוג, שעלולים להניח שמדובר בהקצנה מיותרת של כאב ולעיתים אף מעלים ספקות לגבי חומרת הסימפטומים. נשים חולות חשות תסכול וחוסר אונים וחשות שהמחלה השתלטה על חייהן בכל האספקטים האפשריים.

אנדומטריוזיס - למה דווקא קבוצת תמיכה ?

הכאב התמידי והעייפות שבניסיון להתמודד בכל מקום ובכל רגע עם המחלה, עלולים להביא לפגיעה נפשית כבדה, ולהעלות צורך בפנייה ובבחירת טיפול נפשי. חוסר ההבנה מצד הסביבה והקשיים איתם צריכה החולה להתמודד יכולים בקלות להוביל לדיכאון או לאובדן אמון וחוסר אונים משמעותיים כלפי הסביבה הקרובה. אם כל אלה אינם מספיקים, נשים רבות מדווחות על חוסר היעילות של הטיפול התרופתי ושל ניתוחים שעברו (כמו הוצאת הרקמה בלפרוסקופיה). בנוסף, נשים שעברו את הניתוח בהצלחה וזכו להקלה בסימפטומים מתמודדות עם הפחד הגדול שהכאב יחזור וזה מוביל אצל חלקן למחשבות טורדניות מהחשש הבלתי נפסק שהכאב יחזור.

טיפול קבוצתי עשוי לסייע לנשים הסובלות מאנדומטריוזיס.

ארווין יאלום , מהתורמים המשפיעים ביותר על טיפול קבוצתי בתקופתנו, מונה כמה סיבות מרכזיות להיעזרותנו בקבוצות תמיכה:

• קבוצת תמיכה מספקת מרחב התנסותי שבתוכו חוות המשתתפות 'אוניברסליות': זו אותה הקלה שבהבנה שהבעיה שלי מוכרת גם לאחרות. אין מדובר כאן ב'חצי נחמה', אלא בהבנה עמוקה וייחודית של חוויות רגשיות דומות שניתן להבינן רק מתוך התנסות בהשלכות המחלה עצמה. במכון טמיר פועלות במקביל מספר קבוצות תמיכה, שבכולן נוכל לראות את עוצמתה את האוניברסליות: קבוצת תמיכה להתמודדות של אלמנים ואלמנות עם אובדן בני זוג, קבוצת תמיכה לגרושים וגרושות ועוד.
  • הקבוצה מספקת מידע מקצועי חשוב, שכאשר הוא מתרכז במעגל אחד, עשוי להוות מרכז ידע עדכני ורלוונטי למשתתפות.
  • אפשרות של שיתוף רגשי, גורם הקתארזיס בשפתו של יאלום. החוויה של שיתוף רגשי בסביבה בטוחה היא אחד היתרונות העוצמתיים ביותר של קבוצה טיפולית קטנה. אין די מילים לתאר כמה כוח מעניק שיתוף רגשי בהקשר ובסביבה הפסיכולוגית המתאימה.
  • הפחת תקווה: אין ספק שמה שנשים המתמודדות עם מחלה כה מורכבת זקוקות לתדלוק עבור 'המנוע הנפשי' של תקווה, משמעות ואופטימיות. בקבוצות שבהן המשתתפות עוברות תהליכים דומים, יש תמיד אפשרות להישען על מי שמתקדמת ועוברת תהליך חיובי. לעיתים זו את, לעיתים מישהי אחרת.
  • לכידות קבוצתית: תחושה יוצאת מן הכלל, שנרכשת עם הצטברות המפגשים הקבוצתיים. בלכידות קבוצתית מרגישות המשתתפות השתייכות, המבוססת על התמודדות מקבילה של כל המשתתפות עם המחלה.
  • וגורם אחרון שנציין כאן (מתוך 11 הגורמים המרפאים של יאלום) הוא משמעות קיומית. כל טיפול קבוצתי הוא גם טיפול אקזיסטנציאליסטי, כזה שעולות בו סוגיות של משמעות, בחירה, חירות, חיים ומוות. העיסק בסוגיות אלו מקנה חיבור ישיר עם אמת, שהיא מצרך חיוני ביותר לבריאותה של הנפש.

הקבוצה תתקיים במכון טמיר לפסיכותרפיה בתל אביב,

(5 דקות הליכה מתחנת הרכבת עזריאלי !!!)

צרו קשר, תאמו ראיון אישי

פסיכולוגית ומנחת הקבוצה,

והצטרפו אלינו!

הקבוצה תיפתח רק במידה ותירשמנה 8-10 משתתפות מתאימות