ענת תנעמי
שמי ענת תנעמי, אני מטפלת בדרמה ומטפלת התנהגותית קוגנטיבית בגבעתיים, עמיתת מכון טמיר.
השכלה
תואר ראשון בפסיכולוגיה.
תואר שני בטיפול בהבעה ויצירה – דרמה.
לימודי טיפול התנהגותי קוגניטיבי.
הכשרה בטיפול בקבלה ומחויבות (ACT).
קורסים שונים בביה"ס לשיקום: קורס מנהלים, קורס הדרכה א' ו-ב'.
ניסיון מקצועי
עבדתי שנים רבות בשיקום בכלל ובשיקום בבריאות הנפש בפרט במסגרות שונות:
מרפאה לבריאות הנפש, מסגרות תעסוקה ומסגרות דיור שאותן ניהלתי וגם הדרכתי את הצוות המקצועי ואת צוות המדריכים.
במסגרת עבודה זו עבדתי עם מטופלים בגילאים שונים.
בנוסף, עבדתי בטיפול בילדים במרפאה להתפתחות הילד.
"אני מאמין" טיפולי
הרב שלמה קרליבך אמר "כל מה שילד צריך זה מבוגר אחד שיאמין בו".
אני חושבת שגם מבוגר צריך אדם אחד שיאמין בו.
אני מאמינה שטיפול הוא לפני הכל ומעל לכל מפגש בין אנשים. ככל שהמפגש אותנטי יותר ו"בגובה העיניים" יותר כך הוא מיטיב יותר.
אני מאמינה שהמטופל הוא הוא המומחה לחייו ולהתמודדויות שלו ושתפקיד המטפל הוא להאיר נקודות חשובות ולכוון לראיית הדברים מנקודות מבט שונות.
אני מאמינה שלכל אדם בכל גיל כוחות ויכולות לחולל שינוי בחייו ושבהכוונה נכונה ואמפטית ניתן לחולל את השינוי הזה.
לעיתים, כמו בספר "אדם וכבשה ואיש עם בעיה" כל מה שצריך הוא לקחת צעד אחד אחורה כדי שאפשר יהיה לראות את הדברים בפרופורציות הנכונות.
חלק מתפקיד המטפל הוא להוביל את המטופל לקחת את ה"צעד אחורה" הזה.
כאשר מתמודדים עם קושי נראה לעיתים כאילו הקושי הזה משתלט על כל ההוויה ועל כל תחומי החיים. כאשר ניתנת הכוונה לראות את הקושי הזה במימדיו הנכונים ההתמודדות נראית אפשרית והופכת קלה יותר.
המפגש האנושי הזה שאני מדברת עליו נעשה בקליניקה שלי שבה אפשר לדבר, לשחק, ליצור, לספר סיפורים, לכתוב שירים או להשתמש ביצירותיהם של אחרים.
בנוסף, בראיה של הטיפול ההתנהגותי קוגנטיבי אפשר לבדוק התנהגויות שונות, את מקורן והסיבות לשימוש בהן. כמו כן ניתן לבדוק דרכי חשיבה שונות, להתעמק בהן, להבין אותן ובמקומות שבהם יש צורך, לעשות בהן שינוי.
אם להשתמש במילותיו של דר' סוס:
"בהצלחה!
הגיע היום.
אתה יוצא למקומות נפלאים!
אז שלום.
עם רגליים בנעלים,
עם שכל בראש –
תמצא את הדרך שלך,
אל תחשוש.
אתה יכול ויודע, מוכן ומזומן,
ואתה הוא זה שיחליט לאן..."
ואני נמצאת שם גם כדי ללוות את הדרך ולהאיר את החלקים החשוכים, המבלבלים והמפחידים, וגם כדי לחגוג את החלקים המשמחים והחיוביים.
התכתבו עם איש מקצוע במענה אנושי
(לפעמים לוקח זמן, אבל תמיד עונים):
לקוחות ועמיתים על מטפלי/ות מכון טמיר