נטליה קירסמן
שמי נטליה קירסמן, אני פסיכולוגית חינוכית מומחית בכפר יונה, עמיתת מכון טמיר בנתניה והשרון.
את התואר ראשון והשני בפסיכולוגיה למדתי באוניברסיטת מימונידס, בעיר בואנוס איירס שבארגנטינה.
בארץ התמחתה בפסיכולוגיה חינוכית, למדה כלים טיפוליים מגוונים כגון CBT, טיפול פסיכולוגי בילד ובמשפחתו ועבודה על הורות.
לומדת כיום פסיכותרפיה במכון מגיד באוניברסיטת העברית.
לאורך השנים עבדתי, טיפלתי והדרכתי במסגרות של חינוך וחינוך מיוחד, התנהגות מאתגרת, בריאות הנפש ועם ילדים, בני נוער ומבוגרים הנמצאים על הרצף האוטיסטי.
אני מאמינה
הטיפול בילדים פותח דלת ליצירתיות ולדמיון.
כפי שדונלד ויניקוט אמר: "אין דבר כזה תינוק ללא האם".
הכוונה היא שהתינוק (הילד) נולד בסביבה ובזכות הטיפול המסור של האמא (של הוריו) הוא מתפתח. אני מאמינה שכדי שהטיפול בילד יהיה מיטיב ויעיל יש צורך לעבוד במקביל עם ההורים.
העבודה עם ההורים מאפשרת להבין טוב יותר את הדינאמיקה ואת עולמו הפנימי של הילד.
יחד עם ההורים, בעבודה משותפת, אפשר לקדם יותר את התהליך הטיפולי עם המטופל.
טיפול לילדים על הספקטרום האוטיסטי
טיפול בילדים על הרצף האוטיסטי בנתניה הוא אחד מתחומי ההתמחות של נטליה:
חייבית להיות עבודה משולבת עם הילד, ההורים והמסגרת החינוכית שדורשת הדגשים בנושאים ספציפית אך רחבים. ילדים על רצף זקוקים לתרגום של מה קורה בסביבתם. הם רואים ומבינים את העולם בצורה שונה. כל אחד בדרכו היחידה והמיוחדת.
הם חווים את הסביבה כלא בטוחה ומציפה.
לעיתים קרובות יש צורך להתאים את הסביבה כדי שיהו יותר מווסתים וקשובים.
התקשורת איתם הינה דרך ערוצים שונים כגון: מילים, תמונות, סמלים, מחוות, מוסיקה, יצירה, ריחות ומגע.
כל דרך מאפשרת הצצה וכניסה לעולמם הפנימי.
בטיפול פסיכותרפויטי, אחת המטרות הראשונות היא לבחון איזה ערוץ תקשורת מתאים לילד על מנת ליצור את הברית הטיפולית.
מטרה נוספת היא לבדוק יחד עם הילד מהם הצרכים שלו ומה הצרכים והדרישות של הסביבה.
לעיתים יש פער בין השניים ויש צורך לעשות התאמות ולעבוד על הציפיות מהסביבה כלפי הילד.
במקביל, ולא פחות חשוב, עובדים בטיפול על מיומנויות חברתיות דרך בניית הקשר ומשימות מובנות.
ביחד, בתהליך הטיפולי, נוכל למצוא את הכלים המתאימים לילד ולמשפחתו כדי לסלול את הדרך להתפתחות וצמיחה.
צרו קשר לתיאום והכוונה במכון טמיר:
נטליה קירסמן