איך אוכל לצאת לחו"ל עם בעלי אחרי הולדת תינוק?

 

האם אוכל לצאת לחו"ל עם בעלי אחרי הולדת תינוק? 

 

או אפילו לחופשה של כמה ימים?

כתיבה: לנה בנקוביץ' - פסיכותרפיסטית לילדים, בני נוער ובוגרים צעירים בראשל"צ. בוגרת תואר שני M.A בקרימינולוגיה קלינית.

 

לשאלה הזאת אין תשובה נכונה או לא נכונה, ולצערנו לא קיימת נוסחת קסם לדוגמת- הילד הגיע לגיל 5 חודשים ו4 ימים? הזמינו מייד חופשה בת 3 לילות, בארץ בלבד, אך לא באילת. אם היו "מתכונים" כאלה, שמאזנים בין הזמן שמוקדש להורים לזמן שמוקדש לילד, הכל היה קל הרבה יותר... אבל, הרבה הורים טריים מחפשים דווקא נוסחאות כאלו והן זמינות בשפע ברשתות החברתיות, במדריכים למיניהם, ובעיקר בעצות האין סופיות של הסביבה. זה נכון שאין חכם כבעל נסיון, אך החוויה להיות הורה לילד ראשון משתנה מאדם לאדם, ומה ש"עבד" עם ילד אחד לא בהכרח "יעבוד" עם ילד אחר. כשזה מגיע לרצון ההורים לקצת מנוחה וחופש הדעות והעצות של הסביבה יכולות אפילו להזיק ולהיות ביקורתיות. בעיניי, זה מסוג המצבים שבהם נזכרים במשפט "מספר הדעות כמספר המומחים". תשתדלו להשאיר את קבלת ההחלטה והשיקולים ביניכם. הרי חמתכם, החבר בעבודה והשכנה מקומה 7 לא יבואו איתכם לחופשה, אז קחו את דעתם בערבון מוגבל. מן הסתם שההחלטה איפה להשאיר את הילד בזמן הזה היא מהותית לא פחות מההחלטה לנסוע, ובמקרה כזה כן חשוב לוודא שהמועמדים לבייביסיטר יהיו ערוכים לכך ויעשו זאת ברצון. 

התשובה לשאלה נמצאת אצל כל הורה טרי, והיא משתנה מהורה להורה. העיקרון המנחה הוא להיות קשובים לעצמנו ולא להזניח את מה שעושה לנו טוב. זה נכון שהילד עכשיו הוא כל עולמנו, אבל זה לא אומר שמי שהיינו ומה שאהבנו נעלם. עם כל האושר, ההתרגשות והאהבה, מותר להודות גם בעייפות ובקשיים, וזה אפילו בריא. אם נהיה עייפים ומותשים ונתכחש לרצון שלנו לקצת מנוחה, העייפות תשתלט, לא נהיה זמינים עבור הילד כמו שתכננו, נרגיש אשמים ונכעס על עצמינו, מה שירחיק אותנו עוד יותר מהילד. 

למרות שרובנו יודעים ששום דבר בעולם לא מושלם, עדיין יש איזו פנטזיה שהילד שלנו וההורות שלנו כן יהיו מושלמים. אז זה המקום להזכיר שזה בלתי אפשרי. מה שדווקא כן אפשרי זה שכהורים נהיה שלמים. דבר שלם הוא דבר מגוון שמכיל חלקים רבים ושונים היוצרים תמונה אחת מלאה, כמו פאזל. אם נתעלם מהחלקים האישיים שלנו, של מי שהיינו ומה שאהבנו ונרכיב את התמונה רק מהחלקים שקשורים להורות הטרייה ולילד, לא נצליח לקבל תמונה שלמה. חלק מהחלקים האלה הם גם הזוגיות שלמעשה הביאה את הילד לעולם, וגם היא צריכה לקבל את מקומה בתמונה. גם החלקים הפחות יפים כמו העייפות, התסכול והאתגרים צריכים מקום. 

חשוב לציין שהורים רבים לא רואים את עצמם נפרדים מהילד אפילו לא לבילוי של שעה, ובטח שלא לחופשה. כמובן שזה גם בסדר גמור ומקובל, כל עוד יש הקשבה לעצמנו ולמה שעושה לנו טוב. עם זאת, כל אחד רוצה לפעמים קצת מנוחה ופנאי, וחשוב שנהיה מודעים לרצון הזה ונדע לתקשר איתו. אם אנחנו חלוקים בין הרצון שלנו לזמן בנפרד לבין מגוון הרגשות שמעורבים בפרידה מהילד, אפשר לחזור לכלי הפשוט והיעיל של יתרונות מול חסרונות. אפשר לתפוס רגע שבו הילד ישן או נמצא במסגרת ולדבר ביחד באופן גלוי ופתוח על הרצון לנסוע לחופשה, ואפילו להכין טבלה של בעד ונגד. תזכרו, רק אתם יודעים מה נכון בשבילכם. תשתדלו לתת לכל רגשותיכם ושיקולכם ביטוי חופשי, ותתרכזו בדיון בעצמכם ולא בשיקולים של בן/בת הזוג. כך יתאפשר שיח פתוח ומאפשר שיוביל להחלטה האופטימלית. תזכרו, ההחלטה לא תהיה מושלמת, תמיד יהיו חסרונות. 

 

 

פרויקט מיוחד ליום המשפחה

5 טורים נוספים של פסיכותרפיסטיות במכון טמיר, על התמודדות אישית, זוגית ומשפחתית עם הולדת תינוק ראשון: 

 

מה אם אשליך את החרדות על הילד והוא יספוג אותן?

לימור אלפנדרי

 

איך התינוק ישפיע על הזוגיות שלי? 

 עינת סוקול

 

האם הספונטניות תעלם מחיי? 

לנה בנקוביץ

 

מה אם אהיה הורה גרוע? 

נורית כהן לאור

 

איך להתמודד עם הורים מנוסים שמבקרים את ההורות שלי? 

עינת סוקול

 

שיחת הכוונה לקבלת המלצה על הפסיכולוג/ית שלך:


הכניסו את הטלפון שלכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם


שם מלא(*)

חסר שם מלא

השאר טלפון(*)

מס׳ הטלפון אינו תקין





לאן ממשיכים מכאן?

דברו איתנו עוד היום להתאמת פסיכולוג או פסיכותרפיסט בתל אביב ובכל הארץ! צור קשר

מכון טמיר הוא מוסד מוכר ע״י מועצת הפסיכולוגים ומשרד הבריאות להסמכת פסיכולוגים קליניים

נחלת יצחק 32א׳, תל אביב יפו, 6744824

072-3940004

info@tipulpsychology.co.il 

פרטיות ותנאי שימוש באתר

הצהרת נגישות

שעות פעילות:

יום ראשון, 9:00–20:00
יום שני, 9:00–20:00
יום שלישי, 9:00–20:00
יום רביעי, 9:00–20:00
יום חמישי, 9:00–20:00
 

© כל הזכויות שמורות למכון טמיר 2024