חניתה (ניתה) לאופר פישר
שמי חניתה (ניתה) לאופר פישר, אני פסיכותרפיסטית, מטפלת בבני נוער, מבוגרים ובזוגות ברמת גן ובמבשרת ציון. עמיתה בכירה של מכון טמיר.
השכלה אקדמית
תואר ראשון במדעי המדינה ובסוציולוגיה – האוניברסיטה העברית ירושלים.
תואר שני בסוציולוגיה במגמה לפסיכולוגיה חברתית וייעוץ ארגוני – האוניברסיטה העברית ירושלים.
תעודת הוראה , מדעי החברה (פסיכולוגיה) – האוניברסיטה העברית ירושלים.
הנחית קבוצות טיפוליות דינאמיות (שנתיים) - אוניברסיטת בר אילן.
לימודי הסבה, תואר ראשון עבודה סוציאלית – האוניברסיטה העברית ירושלים.
לימודים קליניים נוספים
לימודי גישור יישוב סכסוכים וגישור זוגי – מכון גומא.
לימודי פסיכואנליזה לקאניאנית – 4 שנים.
שנת לימודים (אחת לשבועיים) עם פרופ' טיאנו , פסיכאטר, מנהל בית חולים גהה.
לימודי פסיכותראפיה דינאמית ממוקדת.
לימודי החשיבה הטיפולית הבודהיסטית ,6 שנים, כולל השתלמויות מקצועיות בנפאל וזן הבודהיסטי ביפן.
לימודי תעודה לטיפול בהפרעות אכילה – מכון מגיד.
ניסיון מקצועי קליני
הקריירה המקצועית טיפולית החלה כיועצת ארגונית במכון לייעוץ ארגוני של ההסתדרות:
במסגרת המכון לייעוץ ארגוני של ההסתדרות, ייעצתי למנהלים ועבדתי עם עובדים של ארגוני וחברות הסתדרותיות (תנובה, נע"מת, הנוער העובד, קופות חולים וכו').
קצינת ברה״ן של הנח"ל בצה"ל – עבודה עם מפקדי וחיילי הגרעינים בנח"ל.
מנהלת פרוייקט ארצית ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים. אחראית על הטמעה של התנהלות נכונה של הולכי רגל בכביש באוכלוסיה (בתי ספר, מועדוני קשישים וכו').
עוס״ק טיפולית לנפגעי סמים בבית אביבה הר טוב בית שמש. עבודתי כעובדת סוציאלית כללה ניהול תיקי מטופלים, עבודה פרטנית עם מטופלים, עבודה טיפולית קבוצתית, קשרים עם קציני מבחן, כתיבת דו"חות לקציני המבחן ולבתי המשפט וכן עבודה עם משפחות המטופלים הן בנפרד והן בסדנאות שנמשכות כשנה אל מול המטופלים.
מנכ"לית הקהילה הטיפולית לנפגעי סמים ואלכוהול זוהרים–. ניהול מקצועי של הקהילה. אחריות על כ-100 מטופלים וכ-27 אנשי צוות, קשרים אל מול המוסדות הממשלתיים, משרד הרווחה ומשרד הבריאות, עבודה מול הועד המנהל - בעיקר בנושא ניהול תקציב, וכן הדרכה טיפולית קלינית לעובדים המקצועיים.
המרחב הקליני
עבודתי הקלינית מתמקדת בעיקר בבני נוער, צעירים, מבוגרים וזוגות.
העבודה משלבת את הפסיכותרפיה הקלאסית עם פילוסופיית הבודהיזם והמיינדפולנס תוך כדי התבוננות על דפוסים רגשיים והתנהגותיים החוזרים על עצמם.
טיפול למי שמתקשה להפסיק
עבור מי מתקשה להפסיק ולהיפרד מהתנהגויות והתנהלויות שאני לא אוהב בעצמי ,
התנהגויות שהפכו להיות טורדניות מזיקות, ואף משבשות את חיי היום יום.
התחושה היא שהן חזקות ממני ולעיתים אף שולטות בי.
הטיפול נותן מענה לצדדיה השונים של הבעיה ולאופן בו היא באה לידי ביטוי בתחומי חיים שונים, כגון פגיעה בדימוי בעצמי, דיכאונות, חרדות, ביחסים בינאישיים, בזוגיות, במקום העבודה ועוד.
האני מאמינה שלי
אחד הסיפורים (סוטרא) המפורסמים בחשיבה הבודהיסטית מספר על אישה שפנתה אל הבודהא בתחינה שיעשה נס ויציל את בנה החולה.
הבודהא , שהצהיר על עצמו שאינו מחולל ניסים, בכל זאת אמר לאם, שאם תלך ותביא גרגירי חרדל מבית שאנשיו מעולם לא חוו או ידעו סבל הוא יוכל לעזור לה.
האישה חיפשה וכמובן שלא מצאה!
הסיפור הזה בעצם מספר על התפישה הבודהיסטית בכללותה.
"אין אדם שלא ידע סבל, הסבל הוא מנת חלקו של כל בן אנוש"
-- אסתר פלד,
״להרבות טוב בעולם, בודהיזם, מדיטציה ופסיכותרפיה״.
הפרטיקה הקלינית בעבודתי עם מטופלים משלבת הן את אבות הפסיכואנליזה (פרויד, ובהמשך לאקאן) דרך הפסיכותרפיה הקלאסית והן את הרוחניות שבאה לידי ביטוי בתפיסה הבודהיסטית.
הגישה היא לקבל את קיומו של הסבל בבני האנוש כשמטרת הטיפול היא להפחית אותו עד כדי מניעה.
ללמוד לחיות את ההווה, מבלי לבטל את אחריות העתיד, אך למתן את החרדות מהעתיד שבאות בדרך כלל על בסיס העבר וחוויות העבר.
הטיפול לאנשים שמתקשים להפסיק התנהגויות שיצאו מכלל שליטה והפכו להיות מזיקות וגורמות לסבל רב.
התנהגויות כגון אכילת יתר כפייתית, שימוש בסמים ואלכוהול, התמכרויות נוספות ושונות כגון, אינטרנט, צריכה מוגברת של מוצרים וכו'.
השילוב הטיפולי של הפסיכותרפיה עם הרוחניות של הבודהיזם מציע התתבוננות על דפוס רגשי שחוזר על עצמו.
יחד הטיפול נותן מענה לצדדים השונים של הבעיה ולאופן שבו היא באה לידי ביטוי בתחומי חיים שונים, כמו יחסים בינאישיים, זוגיות, דימוי עצמי, דיכאונות חרדות ועוד.
מטרת הטיפול היא להיפרד מדפוסי התנהגות שהתרגלנו לחוות כחלק מאיתנו ומחיינו אך הם מעכבים, מכאיבים, מזיקים לנו ומגדילים את חווית הבדידות שלנו.
מענה לכל שאלה
(המענה אנושי, לפעמים לוקח זמן):
על טיפול במכון טמיר