ארנון גבע | פסיכולוג קליני מומחה (M.A.) | מכון טמיר תל אביב

ארנון גבע

 

ארנון גבע פסיכולוג קליני מומחה

 

שלום, שמי ארנון, אני פסיכולוג קליני ומאבחן פסיכולוגי בתל אביב, במרפאה של מכון טמיר.

 

אני מעביר אבחונים פסיכודיאגנוסטיים ופסיכודידקטיים לילדים, מתבגרים ומבוגרים. 

 

 

אבחון פסיכולוגי

האבחון הפסיכולוגי הינו כלי נפוץ בתהליכי הערכה ומיון שונים ובשנים האחרונות נעשה בו שימוש על ידי מגוון ארגונים, גורמים טיפוליים ולעיתים גם על ידי גורמי הרווחה והחוק כמו למשל במצבים של סכסוכי משמורת או מצבי מסוכנות שונים.  

 

בבסיסו של כל תהליך אבחוני קיימת השאלה האבחונית שעליה מנסה האבחון לענות ולהתייחס. לעיתים הפניה לאבחון נעשית מסיבות מוגדרות, למשל כאשר עולה צורך בהערכה קלינית ותפקודית של המאובחן. בפעמים אחרות אולם השאלה האבחונית הינה ברורה ומובנת, למשל כאשר הפנייה נעשית מתוך רצון להעמיק היבטים שונים בחיי המטופל, אז גם ישנה חשיבות רבה לניסוח משותף של השאלה האבחונית על ידי המאבחן והמאובחן ביחד. 

 

לרוב האבחון יכלול בתוכו ראיון קליני, מבחני אינטליגנציה ומטלות קוגניטיביות ומבחנים השלכתיים ובסיומו נכתב דו"ח מסכם בו נעשית התייחסות אינטגרטיבית למכלול הממצאים, הדינמיקה הפנימית ומתן התייחסות אבחנתית.


אני רואה בתהליך האבחון כבעל ערך טיפולי רב וכזה המהווה התערבות טיפולית ממוקדת, הנעשית על ידי הרחבת ההבנה של המאובחן את עצמו, זאת על ידי מתן מבנה, מילים ומשמעות לרבדים השונים המתקיימים הן בעולמו הפנימי ובמציאות החיים. האבחון מבוצע במספר מפגשים, בסיומם נמסרים הממצאים וההמלצות בדרכי הטיפול בהמשך באמצעות שיחת משוב.

 

 

אבחון פסיכודיאגנוסטי

 

האבחון הפסיכו-דיאגנוסטי הינו תהליך של הערכה מקיפה של תפקודו האישיותי של הפרט.

 

האבחון מספק תמונה מעמיקה על מידת הכוחות, על יכולות ההתמודדות וההסתגלות האישית והבינאישית, התפקוד האינטלקטואלי, רמת הארגון האישיותי, קונפליקטים לא מודעים ומהות הקשיים הפסיכולוגיים וההתנהגותיים של הנבדק. הפנייה לאבחון נעשית לשם מטרות שונות ובמצבים בהם נדרשת הערכה קלינית מקיפה של הילד או המבוגר.

 

האבחון הפסיכו-דיאגנוסטי מאפשר לענות על שאלות הן ביחד לגורמי הכוח והחוסן של המאובחן והן ביחס להיבטים של קושי בהתמודדות ובהסתגלות לנסיבות החיים השונות.

 

 

אבחון פסיכודידקטי

האבחון הפסיכודידקטי הינו אבחון שנערך כאשר עולה צורך לאבחון בהקשר חינוכי או תעסוקתי.

כשמו, הוא משלב בתוכו שני סוגי אבחונים שונים, אבחון פסיכולוגי ואבחון דידקטי.

 

התהליך האבחוני המשולב מאפשר הערכה שיטתית של היכולות האינטלקטואליות והלימודיות ובחינת הקשר ביניהן.

 

מטרתו של האבחון הפסיכו-דידקטי הינה לספק תמונה רחבה לגבי נקודות החוזק והקושי של הנבדק, יכולות הלמידה, יעלות התפקודים הנוירו-קוגניטיביים (כגון קשב, זיכרון ומוטוריקה), רמת האינטליגנציה והתפקוד הרגשי.

 

האבחון כולל לרוב שניים עד שלושה מפגשים בהם נערך ראיון קליני ומועברים מטלות שונות והממצאים המשולבים מאלו מאפשר להעריך באופן שיטתי הן את יכולותיו האינטלקטואליות של הילד והן את תפקודו הלימודי וזאת תוך התייחסות להשפעת מצבו הרגשי.

  

בעזרת האבחון ניתן לאבחן מצבים שונים, כגון קיומה של הפרעת למידה ו/או הפרעת קשב, הפרעה רגשית, מחוננות או לקות אינטלקטואלית.

 

הפנייה לאבחון נעשית כאשר עולה צורך להעריך את האינטליגנציה והתפקוד הרגשי כחלק מזיהוי מקור הקשיים הלימודיים או התפקודיים וכאשר עולה צורך בהתאמות למידה מרמה 2 ומעלה לבחינות הבגרות.

 

 

צרו קשר לתיאום אבחון: 

 

072-3940004

 

ארנון

 

שיחת הכוונה לקבלת המלצה על הפסיכולוג/ית שלך:


הכניסו את הטלפון שלכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם


השאר טלפון(*)

מס׳ הטלפון אינו תקין

אימות

חובה





דברו איתנו עוד היום להתאמת פסיכולוג או פסיכותרפיסט בתל אביב ובכל הארץ! צור קשר

מכון טמיר הוא מוסד מוכר ע״י מועצת הפסיכולוגים ומשרד הבריאות להסמכת פסיכולוגים קליניים

בית פנינת האילון, יגאל אלון 157, תל אביב יפו, 6745445 

072-3940004

info@tipulpsychology.co.il 

פרטיות ותנאי שימוש באתר

הצהרת נגישות

שעות פעילות:

יום ראשון, 9:00–21:00
יום שני, 9:00–21:00
יום שלישי, 9:00–21:00
יום רביעי, 9:00–21:00
יום חמישי, 9:00–21:00
יום שישי, 9:00–21:00
 

© כל הזכויות שמורות למכון טמיר 2021